• Kareczkiné Csernák Dóra

NIZZA - A MOTIVÁLÓ HELYSZÍN

Idén harmadik alkalommal voltam részese az Erasmus+ pályázatnak. Olyan kurzust kerestem, amely projektünk témájához maximálisan illeszkedik és nem utolsó sorban, amelynek helyszíne kiváló motivációt jelent számomra. Így esett választásom a franciaországi Nizzára, ahol arról tanulhattam, hogyan használhatjuk az okos eszközöket és applikációkat a tanítás során.

A kurzuson két román, két bolgár, egy görög és rajtam kívül egy másik magyar (budapesti) kolléga vett részt. Tanárunk egy angol születésű hölgy volt, aki végig jókedvűen, lelkesen tartotta az órákat. Változatos munkaformákat alkalmazott, valamint indirekt módszereket alkalmazott az oktatás során. Számos applikációnak beszéltük meg előnyeit, hátrányait. Véleményt cseréltünk különböző közösségi oldalakról, megnéztük, melyik oldal melyik korosztálynak ajánlott, miért is szeretik a gyerekek ezeket. Beszélgettünk a veszélyforrásokról, digitális szabályokat alkottunk, amelyek hatékonyan szolgálhatják (és nem tiltják) az okos eszközök használatát az iskolában. Megismerkedtünk más országok szokásaival, iskolarendszerével. Mindezt annak érdekében, hogy tanóráink változatosabbak legyenek, tanítványaink motiváltabbá váljanak.

Délutánonként szabadon felfedezhettük a várost. A francia riviéra maga a csoda: a csodálatos kék tenger, a magas sziklás hegyek, a széles parti sétány a kerékpáros úttal, a gyönyörű épületek, emlékművek, kastélyok, várromok, kolostorok, múzeumok, a francia emberek kedvessége… Az öregvárosban élmény volt a séta! Nézelődtünk a piacon, ahol az olajbogyók illata terjengett, felsétáltunk a hegyre, ahol megcsodálhattuk a hűsítő vízesést és gyönyörködhettünk a város panorámájában a magasból.

Kirándultunk Monacoba, ahová szemet kápráztató buszút vezetett, s ahol lefotózhattuk a filmekből már jól ismert kaszinót (természetesen csak kívülről), a hercegi palotát, ahol 12 órakor végig nézhettük az őrségváltást is.

Korábban már számos alkalommal olvastam Antibes-ról, a szépséges kisvárosról. Minden képzeletet felülmúlt! Városfal, sikátorok, piac, mint a középkorban, ugyanakkor a jelen is élesen ott van az értékes autókkal, vitorlásokkal, yachtokkal.

A kimerítő városnézés után a tenger hullámai közt pihentünk, esténként pedig az élettel teli parti sétányon vagy a sétáló utcában nézelődtünk.

Ez az egy hét Franciaországban csak adott és adott! Bár nagyon elfáradtam, ugyanakkor hihetetlen mennyiségű élménnyel tértem haza, amelyből még sokáig táplálkozni fogok! Köszönöm a lehetőséget!