top of page
  • Szerényi Szilvia

BÉCS A LEARNINGAPPS TÜKRÉBEN

2021. augusztus 1-jén kezdődő Bécsi kurzusra jelentkeztem. A folyamatos járványügyi helyzet okozta változások miatt izgultam a megvalósulása miatt, de szerencsére kedvezően alakult a helyzet és nem kellett elhalasztani a kurzus megtartását.

Minden izgalmam feledtette a Bécsben töltött egy hét, hiszen rengeteg élménnyel gazdagodva, szakmailag és érzelmileg is pozitívan feltöltődve érkeztem haza. Nemcsak a nyelvtanulás szempontjából volt kitűnő lehetőség számomra, de a gyönyörű városnak köszönhetően kiváló, pihentető időtöltésben is részem volt. Csoportunk több nemzetiség kollégáiból tevődött össze, mely jó alkalmat nyújtott arra, hogy bepillantást nyerjünk más országokban élő és dolgozó kollégák munkájába is. Az oktatás rendkívül pozitív és vidám hangulatban telt, így a délutáni programokon is szívesen vettünk részt egymás társaságában. Jó barátságok és hasznos szakmai kapcsolatok kötődtek az együtt töltött idő alatt.

Én először éltem az Erasmus+ pályázat nyújtotta külföldi tanulás lehetőségével. Az előkészületek során viszonylag sok adminisztrációs tevékenységet végeztünk. Egészen a kurzus kiválasztásától, a nemzetközi oltási igazolvány letöltésén át, a biztosítás, az utazás és szállás megszervezéséig. A bemutatkozó prezentáció elkészítésében és minden szerezési feladat kivitelezésében rengeteg segítséget kaptam a projekt iskolai koordinátorától Halászné Király Andreától, aki több éve foglalkozik már iskolánkban a pályázat kezelésével. Óriási tapasztalattal és hatalmas tudással bír. Minden felmerülő kérdésemre segítőkészen válaszolt, illetve közvetítette azokat a szervező iskola képviselete felé. Ezek a tevékenységek mind segítségemre voltak abban, hogy minél inkább ráhangolódjak a közelgő feladatra.

A kurzus megkezdése előtti napon érkeztem Bécsbe, így volt alkalmam és időm feltérképezni a szállás és az iskola közötti útvonalat, megvásárolni a helyi közlekedéshez szükséges bérletet és rákészülni a hétfői kezdésre. Szerencsére kiváló szállást sikerült találnom, ahonnan az iskola gyalogosan is kényelmesen megközelíthető volt. Így minden nap szűk 10 perc sétával jutottam el a kurzus helyszínére, ami egy bérházban volt, közel a belvároshoz. A kurzuson heten vettünk részt, így elég családias hangulatban telt a képzés, minden nap nyílt alkalmunk a szóbeli kommunikációra. Az oktatók személyisége pozitív, segítőkész, nyugodt volt, így bármilyen felmerülő probléma, vagy nyelvi nehézség kapcsán segítőkészen álltak hozzánk. Ez engem nagyon megnyugtatott, és bátorított az aktív részvételre. A kurzus tematikáját már az utazás előtt megismerhettük, ezért nem volt számunkra ismeretlen milyen feladatok várnak majd ránk. A hét elején egyeztettük a programokat, és rugalmasan, az időjárásnak és néhány hallgatói kérésnek eleget téve változtattak azon a kurzus szervezői, hogy mindenki számára a legkedvezőbben alakuljon.

Hálás vagyok, hogy részt vehettem ezen a tanfolyamon. Pozitív élményekkel, szakmai tudásomat gazdagítva tértem haza.

bottom of page