top of page
  • Baráth Bernadett

Amszterdam, a mosolyok városa


2022. augusztus 8. és 13. között, Amsterdamban vettem részt egy 5 napos továbbképzésen az Erasmus + program keretében, melynek címe Digital Media Literacy: Essential Skills for the Digital Age.

A tanfolyam során a digitális írástudás fogalmával ismerkedtünk meg, illetve számos olyan szakmai, módszertani fogalommal, technikával, amelyek a biztonságos internethasználat, a felelős tartalommegosztás, értelmezés, értékelés megalapozásában nyújt segítséget a mindennapi munkánk során.

A tanfolyam résztvevői 3 magyar, 3 spanyol és 2 bolgár kolléga voltak, akikkel igen jó légkörben tudtunk együtt dolgozni. Természetesen, ennek a jó hangulatnak a kialakításában nagy szerepet játszott oktatónk, Maryam Farahmand is, aki könnyed, barátságos stílusával, ötletes feladataival gyorsan feloldotta mindenkiben a kezdeti feszültséget. Az órák során számos kötetlen beszélgetésre volt alkalmunk, amelyek során megismerhettük a többi ország oktatási rendszerét, az iskolák hétköznapjait. Bár mindennap fáradtan, de jókedvűen távoztunk az oktatásról.

Természetesen, a szabadidőmben róttam Amszterdam, csatornákkal szabdalt utcáit és megnéztem számos nevezetességet is, köztük a Van Gogh Múzeumba is ellátogattam, ahol megcsodálhattam a művész festményeit. Mivel már korábban jártam itt, nem lepett meg a város fesztelensége, a barátságos, mosolygó emberek látványa. Azonban az időjárás okozott némi meglepetést, hiszen szokatlan módon az ottlétem ideje alatt 30 Celsius fok feletti hőmérséklet uralkodott a városban, amely nem hétköznapi ebben a térségben.

A napok azonban gyorsan teltek és egy szempillantás alatt a kezemben tartottam a tanfolyam során kiérdemelt oklevelemet. Szerencsére még egy teljesen szabad nap is jutott, amikor a kitűnő közlekedés ellenére is sikerült kicsit eltévedni, de végül így is rengeteg élményben volt részem, bár nem az eredeti terv szerinti helyszínen.

Csodálatos és rendkívül hasznos hét volt, amit Amszterdamban töltöttem és ez az a város, ahová bármikor szívesen látogatnék el újra.



bottom of page